Onderhoudsvenster

Storingen

Zodra een (langdurige) storing door ons in behandeling is genomen, zal op deze pagina een overzicht worden gegeven van de impact en de voortgang.

Standaard onderhoudsvenster

Om onze dienstverlening voor u en uw cursisten zo stabiel mogelijk te houden, is regelmatig onderhoud aan het serverpark noodzakelijk. Voor het installeren en doorvoeren van (beveiligings-) patches, updates en andere noodzakelijke systeem technische ingrepen hebben wij en onze leverancier een vast moment nodig. Om de overlast voor u en uw cursisten tot een minimum terug te brengen, hebben we één maandelijks onderhoudsvenster vastgesteld voor niet kritische en reguliere verbeteringen aan de systemen.

Schema 2019

Hieronder treft u het schema aan voor 2019 en welke omgevingen door dit onderhoud geraakt zullen worden.

  • Maandag 21 tussen 23.00 uur en 01.00 uur.
  • Maandag 18 Feb tussen 23.00 uur en 01.00 uur.
  • Maandag 18 tussen 23.00 uur en 01.00 uur.
  • Maandag 15 tussen 23.00 uur en 01.00 uur.
  • Maandag 20 tussen 23.00 uur en 01.00 uur.
  • Maandag 17 tussen 23.00 uur en 01.00 uur.
  • Maandag 15 tussen 23.00 uur en 01.00 uur.
  • Maandag 19 tussen 23.00 uur en 01.00 uur.
  • Maandag 16 tussen 23.00 uur en 01.00 uur.
  • Maandag 21 tussen 23.00 uur en 01.00 uur.
  • Maandag 18 tussen 23.00 uur en 01.00 uur.
  • Maandag 16 tussen 23.00 uur en 01.00 uur.

Betroffen systemen

  • Alle Netdimensions Talent Suite leeromgevingen
  • Alle Totara leeromgevingen
  • Alle Confluence wiki's
  • Lectora Online ontwikkelomgeving

Impact

Aangezien een herstart standaard noodzakelijk is, zal uw omgeving enige tijd niet beschikbaar zijn. Het betreft een 5 tot 10 minuten.

Wellicht ten overvloede willen we er op wijzen dat dit besturingssysteem onderhoud en aanpassingen betreft. Er zullen geen aanpassingen aan de software van uw omgeving(en) worden doorgevoerd.

Tussentijds onderhoudsvenster

Het kan noodzakelijk zijn om de een specifieke server of dienstverlening tussentijds bij te werken. Dat kan te maken hebben met een kritische update om de beveiliging van de server of dienstverlening te kunnen waarborgen of om de software bij te werken naar de laatste versie zodat u volop gebruik kunt maken van de nieuwe functionaliteit van een applicatie. Indien het een ingreep betreft op een klantspecifieke omgeving, dan zullen wij u als klant rechtstreeks benaderen en een dergelijk moment in overleg vaststellen. Daar waar het de dienstverlening op een bepaalde server in zijn geheel betreft, zullen wij dit ook op deze pagina vermelden

Freeze-window

Tijdens het freeze-window worden slechts die handelingen verricht die noodzakelijk zijn om de gehoste omgevingen operationeel te houden. Er worden dus geen upgrades of updates doorgevoerd.

Planning

Het freeze-window voor 2019 is vanaf zaterdag 14 december 2019 tot en met maandag 6 januari 2020.

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0
Mogelijk gemaakt door Zendesk