Articulate: Opslaan en publiceren van projecten

Probleem

Bij het publiceren en opslaan van een Articulate project op een USB-stick of netwerkschijf kan het Articulate project corrupt raken, het bestand verloren gaan of kan het voorkomen dat het project niet meer is op te slaan. Deze problemen kunnen ook veroorzaakt worden door een onjuiste/complexe naamgeving van bestanden en bestandslocaties.

Tips om deze problemen te voorkomen:

  • Werk altijd op je lokale (harde) schijf (de C: drive).
  • Plaats het project en de publicatie van een module altijd op je lokale (harde) schijf (de C: drive).
  • Mocht het toch nodig zijn dat je bestanden opslaat op een USB-stick of netwerk server doe dit dan nadat je het programma hebt afgesloten. Sla bestanden dus altijd eerst lokaal op, sluit het programma (Articulate Storyline of Articulate Studio) en kopieer daarna de bestanden naar een andere plek.
  • Maak tijdig back-ups van je bestanden.
  • Het hosten van gepubliceerde bestanden op een netwerkschijf wordt niet ondersteund door Articulate. Upload daarom zoveel mogelijk je web publicaties naar een webserver en SCORM pakketten naar een leeromgeving (LMS).
  • Microsoft Windows kent een limiet van 260 karakters als het gaat om verwijzingen naar een bestandslocatie. Zorg dus altijd dat de bestandslocatie van de bestanden niet meer dan 260 karakters bevat.
  • Het is raadzaam om in de bestandsnamen en bestandslocaties geen gebruik te maken van speciale karakters, accenten en symbolen. Meer informatie over het de naamgeving van bestanden vind je in het volgende artikel: http://bit.ly/15rTlW4.
Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0
Mogelijk gemaakt door Zendesk