Articulate Storyline: Status voltooid naar het LMS sturen

Vraag

Standaard kan de status van een Articulate Storyline module worden gewijzigd in het LMS als er:

  • een X aantal dia's is bekeken;
  • een bepaalde score is behaald op een toets;
  • een "Result slide" is toegevoegd zonder score. Zodra de cursist deze dia bekijkt, dan wordt de status gewijzigd naar voltooid;
  • Door gebruik te maken van de Course Complete trigger.

Maar is het ook mogelijk om Javascript te gebruiken om de status naar voltooid te laten gaan in het LMS?

Oplossing

Via Javascript is het mogelijk om handmatig de status van de cursus te wijzigen naar voltooid in het LMS. De Javascript code kan bijvoorbeeld uitgevoerd worden, zodra de tijdlijn start. Het gaat om de onderstaande acties (specifiek voor een bepaalde SCORM versie):

SCORM 1.2

Action: Execute Javascript
When: Timeline starts

En het gaat om het onderstaande script:


//get LMS API
var lmsAPI = parent;
//set score; the first number is the score
lmsAPI.SetScore(90, 100, 0);
//set status; possible values: "completed","incomplete", "failed", "passed"
//set status; possible values: "completed","passed", "icomplete", "failed"
SCORM_CallLMSSetValue("cmi.core.lesson_status", "complete");

Met het bovenstaande script kan ook de score worden weggeschreven naar het LMS. De waarde 90 dient dan gewijzigd te worden in de gewenste waarde. Ook kan er een andere status worden weggeschreven, denk aan "incomplete", "failed" en "passed".

SCORM 2004

Action: Execute Javascript
When: Timeline starts

En het gaat om het onderstaande script:


//get LMS API
var lmsAPI = parent;
//set score; the first number is the score
lmsAPI.SetScore(90, 100, 0);
//set status; possible values: "completed","incomplete", "failed", "passed"
SCORM2004_CallSetValue("cmi.completion_status", "completed");
SCORM2004_CallSetValue("cmi.success_status", "passed");

LET OP: De bovenstaande code is getest met Articulate Storyline 360. Storyline 2 kan hier anders mee omgaan en zal daarvoor ook een andere Javascript code moeten hebben.

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 4 van 4
Mogelijk gemaakt door Zendesk